Grattis Sverige.

Tänk vad kul om jag hade råkat stava fel till "grattis" och skrivit "gratis" istället. Höhö. Min humor är verkligen den bästa i världen. I förrgår så frågade jag till exempel Josie om vi skulle spela ett "board game" eller om hon hellre ville spela ett "bored game". Haha! Märks det att jag är på bra humör?
Jag ska åka hem imorgon! Hem som i hemma där man kan ta vad man vill i kylskåpet utan att fråga först, hem som i hemma där man kan sitta framför datorn långt efter midnatt och sedan sova in på eftermiddagen, hem som i hemma där man kan köra på högersidan av vägen utan att riskera att frontalkrocka med andra bilister, hem som i hemma där det finns en normal katt som inte följer efter en runt huset bara för att irritera en eller hoppar tre meter upp i luften av minsta lilla ljud, hem som i hemma där resten av familjen faktiskt inte skriker hela tiden så att decibelskalan går i taket och hem som i hemma där huset faktiskt är ett riktigt hem med myspys och blommor och inte bara möbler i rummen. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst!

Jag packade färdigt innan idag. Det kändes inte lika utmattande som vanligt, faktiskt. Jag försökte dock göra det mesta sittandes, eftersom jag helst inte ska stå och gå för mycket på knät, så det var kanske därför... Jag är lite orolig för att alla skivorna kommer komma fram i två delar! Då måste jag köpa alla igen och det känns som lite slöseri med pengar. Kan man stämma SAS för oförsiktig hantering av bagaget ifall det skulle hända några olyckor? 
Väskan vägde i alla fall 20.3 kg, om inte vågen visade helt uppåt väggarna. Men det mesta jag har i väskan kommer att få stanna i Sverige så förhoppningsvis kommer jag att kunna ta med en i stort sett tom väska tillbaka, haha. Min målvikt inför hemresan är 10 kg. Eller kanske 11. Eller 12. Max 12 kg får väskan väga! Men 10 är nog det bästa.

Inte måndagen som kommer men måndagen efter det så släpps Kooks nya och Elliot Minors debut, på samma dag. Just nu ser jag mest fram emot The Kooks, faktiskt. Jag håller på att ladda ner "Always Where I Need To Be", den är nämligen så bra att jag inte kan hålla mig tills skivan släpps! Nedladdningsprogrammet tar tre år på sig bara så har jag otur får jag den inte innan kvällen är slut och då får jag klara mig utan den. Jag kommer nämligen inte att ta med mig datorn hem. Känns ganska onödigt eftersom jag bara ska vara hemma en vecka och det finns datorer där ifall jag skulle behöva komma åt. Jag kommer spendera dagarna med att lyssna på alla mina skivor på en riktig cd-spelare (halleluja!) och dra på volymen så högt det går! Det vågar jag nämligen inte göra här. 

Nu ska jag göra lite te innan det är dags för Coronation Street. Imorgon kommer Maria hit ett par timmar innan taxin kommer och hämtar mig för att ta mig till flygplatsen, familjen Shum åker nämligen tidigt på morgonen så huset kommer vara tomt så när som på mig och Boots. 

Hejrå!


Dagens låt: Always Where I Need To Be - The Kooks

Åsikter?
Författare: Kicki

hoppas du får det roligt på din Sverige-visit.
ja kan man inte dra på musiken ordentligt när man är borta så får man göra det hemma! ;)
kram

2008-04-03 @ 18:38:44
URL: http://mmmusicfreak.blogg.se
Författare: Anonym

Älskar du McFly?
Kolla då in denna bloggen
www.mcflyblogg.blogg.se :)

2008-04-03 @ 20:40:06

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0