En kortis.

Jag ska alldeles strax möta upp Maria för en liten kvällspromenad. Det ser dock lite mörkt ut och eftersom jag lämnat regnjackan i Sverige och paraplyet på puben så har jag inget att skydda mig med. Får nog låna ett av familjen Shum för det har redan börjat stänka på min fönsterruta!

Idag gick jag upp klockan åtta, tvättade håret och åt nyttig frukost med blåbär, jordgubbar och hallon. Sen dammade, dammsugade och torkade jag golv i vardagsrummet, hallen och köket medan det gick en maskin tvätt. När det var gjort slängde jag in en till maskin medan jag gick ut och städade bilen. Ni skulle sett hur det såg ut i den! Fy för så äckligt. Den var inte så stökig när jag körde den sist! Använda servetter och näsdukar överallt, smulor mellan alla säten och i alla vrår, leksaker nertryckta lite här och där, en gammal penna, en kartbok, en tom de-icer spray, muffinspapper, två halvfulla vattenflaskor... Usch! Jag fyllde en tredjedels sopsäck med bara skräp.

När bilen var ren och fin igen gick jag in och hängde upp tvätten och städade sen lekrummet. Gick en snabb sväng till affären och sen hem och gjorde goda baconmackor till lunch.

Sedan tog jag itu med skåpen i lekrummen och dammade ordentligt och tog ut alla grejer, rensade lite osv. Jag hittade bland annat ett bortglömt kuvert som det, av någon anledning, låg tio pund i! Sedan förflyttade jag mig till konservatoriet och städade golvet och hyllorna.

Efter det så tog jag en liten snabb promenad i det fina vädret och en snabbvisit på Tesco för att köpa lite grejer som jag behövde. När jag kom hem lagade jag risotto med gul paprika, majs, ärtor och korv. Mmm! Sedan dess har jag suttit här och degat. Men nu ska jag ut och röra på dubbelmagorna! Och hakorna. Hej på er!


Dagens låt: Bleeding Love (Leona Lewis) - The Wombats


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0