Besvikelse.

Som ni, kära läsare, kunde läsa i gårdagens inlägg så skulle helt nya avsnitt av Morden i Midsomer visas här på engelsk tv igårkväll. Om man läste lite mellan raderna så kunde man urskilja en ganska så stark entusiasm över detta från min sida, jag hade sett fram emot det i flera dagar. Nya avsnitt av Morden i Midsomer, före alla andra hemma i Sverige! Men icke. När engelsmännen säger nya avsnitt så menar dom "nya avsnitt som har visats i alla länder förut men inte här"... Ni kan bara tänka er hur besviken jag blev när jag insåg att jag sett avsnittet innan, FÖRRA sommaren. Hemma i SVERIGE!
Alltså, det brukar vara så att i detta land så är dom väldigt sega med att visa tv-serier. Jag har varit med om det både en och två gånger (t ex One Tree Hill säsong 3 var också "ny"). Men jag tänkte att det väl inte kan vara så med deras egna tv-serier? Deras helt egenproducerade produktioner. Så fel jag hade...

Just nu har jag också världens spänningshuvudvärk eftersom det ligger åska i luften. Toppen. Det är i alla fall Coronation street om en halvtimme. Det är åtminstone inte "nya avsnitt" utan nya avsnitt, på riktigt!



Dagens låt: Kids - MGMT

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0