What a day...

Igår var en lång och knasig dag... Tog barnen till skolan som vanligt, fick skjuts av Ian dit så därför var vi där en hel halvtimme innan klockan ringde in. Kändes lagom onödigt. Sedan åkte jag till Wimbledon direkt efter. Jag kände inte direkt för att vara hemma eftersom den nya trappan upp till tredje våningen skulle sättas in och det innebar massa spring, slammer och skit överallt.

När jag kom fram köpte jag en cappuccino och när jag gick gatan ner kom en tjej plötsligt fram till mig och frågade om jag ville ha en gratis hårklippning! Hon hade precis börjat jobba på Seanhannah (en hårsalong) och behövde någon som hon kunde "öva" på, så att säga. Alltså, någon hon kunde klippa så att hennes chef kunde se att hon faktiskt kunde hantera en annan människas hår. Så jag följde med henne och två (!) timmar senare gick jag ut därifrån med en ny frilla. Gratis! Jag har numera rak lugg annars är håret bara lite kortare än vanligt. Stackaren som klippte mig fick föna om mitt hår eftersom hon gjort det "på fel sätt och med fel fön", jag tyckte det såg jättebra ut... Sak samma, är det gratis så är det!


Sedan blev det lite stress för att gå och köpa ett par svarta ballerinaskor och sedan gick jag lite för länge på H&M men jag köpte en del småsaker där med. När jag gick på bussen så hade mitt Oystercard redan slut på pengar så jag måste fylla på igen. Det är £20 för två veckor, på att åka buss!!! 
Jag sprang in på Tesco på hemvägen för att köpa lite saker till kvällen, Ellie skulle ha en kompis med sig hem från skolan, och det var så mycket folk där... Jag fick nästan panik och så var jag stressad också, jag kände för att smocka till alla pensionärer som drog fram i snigelfart. 
När jag sen väl kom hem.... Ojoj, vilken röra! John och Sean/Shaun stod i trappan och bankade, sågspån och träbitar överallt, dörrar var stängda och allt som varit i hallen innan stod i konservatoriet. Toppen. 
Jag hann vara hemma en timme och chilla (eller försöka iaf) framför datorn innan det var dags att gå tillbaka till skolan för att hämta Ellie, Josie och Jemima. Vi tog oss hem bara för att upptäcka att huset såg lika rörigt ut som när jag gick... Jag hade hoppats på att de kanske skulle börjat städa och så efter sig när vi kom tillbaka men icke. 

Josie var tvungen att gå på toa så jag följde med henne upp och det var ännu värre där uppe... Hela golvet var täckt med skit, haha, och de hade tagit bort räcket som var vid trappan på ovanvåningen. Så nu är det bäst att man är försiktig när man går upp natten och morgonen. 
När vi kom ut stod Sean/Shaun (irriterande att jag inte vet hur han stavar sitt namn...) utanför och Josie började säga saker som "Omg what have they done to my house...", han bara skrattade. Sen sa jag åt honom att det är bäst de städar efter sig! Då skrattade han också och sen sa han något men jag förstår inte hans dialekt. Han är en sån som sväljer varannan bokstav... Himla irriterande. 
Sedan stannade jag och tjejerna där nere och fördrev tiden på olika sätt tills byggnadsarbetarna gick. Då släppte de bomben att de kommer igen imorgon (läs: idag) tillsammans med några andra... OCH att det kommer någon på söndag med. Det var den helgen det... 
Jag lagade mat (hamburgare) och sen blev Jemima hämtad och till slut kom äntligen Ian och tog med sig Ellie och Josie. Peace and quiet!!! Huset för mig själv... JA! Jag slängde in lite tvätt och städade badrummet, sedan tog jag ett långt bad och kollade på Hell's Kitchen. Sen stupade jag i säng.

Blev väckt halv nio av John som inte kom in i huset eftersom Theo låst dörren igårkväll när hon kom hem, vilket hon gjort eftersom hon inte visste att de skulle komma igen idag, och sen var det bara att gå upp. Kollade på ett gammalt avsnitt av One Tree Hill på T4. Eller ja, det är inte gammalt här men för mig är det sååå gammalt... Ojoj, det visades för ett år sen i Sverige. Vad håller de på med här? Det behöver ju inte ens översättas! Sen fnissade jag åt Sam och Mark på TMi. Dem hade någon ny grej som var ganska rolig, Hedz. De imiterar kändisar och har bilder på kändisarnas huvuden på sig.McFly var med en kort stund som gissa vad... Flugor. Ha ha, ungefär.

Idag har jag ingen aning om vad som händer, jag ser fram emot att byggnadsarbetarna går härifrån. Theo och tjejerna är på bio just nu. Ian kommer och hämtar dem lite senare och Theo ska bort ikväll igen men det blir nog inte sent. Det kanske låter tråkigt men jag tycker mest det ska bli skönt, jag känner inte riktigt för att vara social just nu... Och det är en massa bra på tv och även om det inte hade varit det så har Theo massa filmer och tv-boxset som jag inte sett. Plus att jag har typ alla avsnitt av första säsongen OC på datorn. Om bara den dumma rörmokaren och den andra tönten med blå hängselbyxor kunde gå någon gång! Det är svinkallt härinne... Alltså riktigt jävla kallt! Ytterdörren är öppen och nu är det ju vääldigt öppet upp till loftet också där det varken finns dörrar eller fönster än så länge.


Åsikter?
Författare: Mariam

jag förstår det dära med byggnads-sakerna XD vi har ju nyss renoverat lite, men grannarna e så sega med att fixa iordning! våra grannar(på både sidor) renoverar sitt hus me så ja...jag HATAR borrmaskiner, de säger jag bara

2007-09-15 @ 17:31:45
URL: http://journey.blogg.se

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0