Vilken natt...

Och vilken dag! Igår alltså. Ojoj. Vaknade vid nio-tiden när tjejerna började föra oväsen men jag gick inte upp förrän ett par timmar senare eftersom jag var seg. Då blev det lite stress eftersom jag skulle göra mig i ordning och tvätta innan det var dags att fara till Wimbledon för att möta upp Josefine för lite shopping. Vi investerade båda i kvällens outfit, utan att prova så klart eftersom kön var milslång, och sen var det hem igen för att äta lite och fixa till sig inför kvällen. 

Lämnade huset vid halv sju och åkte till Wimbledon. Hade värsta flytet; kom till busshållplatsen precis när bussen kom och när jag gick till rätt plattform på tågstationen så var det bara ett par minuter tills tåget mot Thames Ditton skulle komma. I Thames Ditton mötte jag upp med Sofie och Josefine (igen, höhö) för att åka tillbaka till Surbiton (kändes lagom lönt!). I Surbiton inhandlades allehanda attiraljer för kvällen (bl a tacokrydda) och sen blev det buss till Kingston där vi bytte till en annan buss som skulle ta oss till Teddington. I Teddington bor Anna som vi skulle träffas hos och där fanns även Denise, Emelie och Jesper, alla svenska au pairer!
Vi hade trevligt med mat och annat och sen var det dags för nästa bussfärd: Kingston again, och utgång. Desvärre glömde Sofie sitt leg så det där med klubbar var ju bara att glömma och pubarna stänger jättetidigt pga av någon dum lag. Fast vi fick i alla fall komma in en kort stund på en Hawaiibar som var mer stängd än öppen. Sedan åkte vi hem till Teddington igen (med buss!) och spelade lite kort och Jesper somnade på soffan. Sen skulle jag och Josefine åka hem till Adela Avenue. Vi gick till busshållplatsen bara för att upptäcka att bussen precis gått så vi fick vänta, det var kallt. När vi kom till Kingston så bytte vi till en nattbuss för att komma till rätt del av Låndån och det var nog den roligaste busstur jag någonsin gjort! Det fanns tre sovande män på bussen, varav en stod upp och dreglade emellanåt och den ena hade telefonen fastlimmad vid örat (inte bokstavligen då). Sen gick vi av lite för långt bort så vi fick gå lite och vem tror ni vi ser när vi passerar en annan busshållplats? Jo, den sovande dregglande mannen från bussen stå och sova lutad mot en mur! Hahaha! Och sen kom han med telefonen ramlande på andra sidan gatan... Oh det var så roligt, så fruktansvärt roligt. :D
Vi kom till slut hem (efter att ha sett x antal rävar ute på vift också) vid halv fyra. Cirka en timme efter att vi lämnat Annas hus!

Vi vaknade dock vid nio-tiden när tjejerna och Ian kom hem en kort stund för att sen gå igen. Snacka om typiskt att de behövde komma just då... Sen käkade vi lite och kollade på någon cheesy boyband-countdown på VH1 (naturligtvis var McFly med... När ska folk fatta att de INTE är ett SÅNT pojkband?!). Men det var ganska kul för vi skrattade åt hur töntiga och lidande de riktiga pojkbanden alltid måste se ut. En tyckte det var kul att ha en käpp med sig överallt också.

Sen följde jag Josefine till tåget och det var det. Sen en snabbis till Tesco för att köpa en kyckling+bacon+sallads macka och Jaffa cakes. Blev så sugen på det när jag vinkat av Josefine, haha.
Resten av dagen har varit slapp. Pratade ganska länge med Theo innan och det var himla trevligt. Jag är verkligen glad över att allt har ordnat sig så pass bra som det har gjort och att jag trivs så himla bra här. Särskilt när jag hör hur stackars Josefine har det... Men det verkar som om det löser sig snart för henne. Får hoppas på det bästa! <3

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0