Update

Jag har placerat mig och min kära laptop väldigt strategiskt idag, hehe... Oh yes.

Helgen var mer eller mindre hemsk. I lördags sprang det runt två rörmokare här och eftersom dem var så slöa med vad dem nu gjorde så kunde man inte använda badrummet på hela dagen plus att vi inte hade något varmvatten från lördag eftermiddag till söndag eftermiddag. Jag var ensam hemma i lördags så jag fick springa till Tesco, bara för att gå på toa... Herregud.
I söndags så var det också tre elektriker här som kom och knackade på dörren kvart i nio. En halvtimme senare så började dem med en del högljudda aktiviteter däruppe vilket resulterade i klagomål från en av grannarna. Han var väldigt snäll och diskret men ändå, jag förstår honom. Jag och Theo har diskuerat det här och kommit fram till att vi ska säga till John att om det ska komma någon på helgerna och jobba så får de inte komma före klockan tio, helst elva. För allas skull. Det bästa hade varit om det inte kom någon alls, tycker jag...

Måndag och tisdag har varit okej. Vädret har inte varit alltför dåligt men det småduggade lite imorse när vi skulle till skolan. Förhoppningsvis så kommer det inte mer regn idag. Vi höll på att bli sena också eftersom Josie kom på, precis när vi skulle gå, att hon ville ha håret uppsatt... Men jag fick inte hjälpa henne och det blev pannkaka av det så vi missade en buss precis men kom ändå i tid till skolan, som tur var. Jag var på lite dåligt humör då så det gjorde Ellie på dåligt humör också. Jag blir så irriterad på henne ibland, hon är en väldigt orolig person och måste ha full koll på allt. Igår så frågade hon mig minst fem gånger på väg hem från skolan när Theo skulle komma hem från jobbet den kvällen. Det är egentligen ganska gulligt men just igår så tyckte jag inte det....

Jag pratade med en annan au pair igår på skolan också. Hon är från Frankrike. Vi hade båda funderat på om den andra var au pair eller inte, haha. Hon var gullig men hennes engelska är inte den bästa. Jag kunde dock prata med henne ganska lätt i alla fall, det blev inte alltför mycket missförstånd. Hon bor vid Raynes Park så det är ju inte alls långt ifrån... Varken från skolan eller här.

Men ja, det finns vissa saker som luktar så himla gott. Eller hur Emma?


Dagens låt: She Moves In Her Own Way - Yhe Kooks

Åsikter?
Författare: Emma

Ja, det finns det absolut! Jag får känslan av att jag missar lite grejer, vi får ta mer Skype-samtal snart! :D

2007-09-23 @ 21:33:43

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0