She's with me m8

Bästaste helgen på länge! London på lördagen med Josefine. Vi skulle "kolla" en massa saker som Josefine så duktigt präntat ner på en liten lista men vi hann inte med särskilt mycket, hehe. Vi fastnade på Oxford street, det är en farlig gata! Vi gick förbi HMV och sedan var det ju kört... Och rea hade dem med så alla andra affärer var det lika bra att glömma. Vi köpte lunch på Marks&Spencer och sedan satte vi oss på en trapp och myste. Sen gick vi Regent street ner till Piccadilly och sedan chillade vi lite i St James Park som var full av feta duvor och konstiga emofjortisar. Vi var lite trötta så vi tog tuben tillbaka till Oxford street men det var så mycket folk där att vi blev helt nervösa så vi åkte till nästa park där vi satte oss i stolar som kostade £1.50 att uppehålla sig i, precis som på semester! Jag läste Kerrang! och såg att bl a Area15 och Not Your Hero skulle spela i Camden på söndagen. Jag blev överlycklig och vi bestämde oss för att dra dit eftersom vi inte hade något bättre för oss. Glada men trötta drog vi oss hem åt bara för att träffas på samma tid och samma ställe igen dagen efter, haha.


Prick klockan elva på söndagen så mötte jag Josefine på Waterloo och sedan tog vi tuben direkt till Camden. Ojoj, vilket ställe! Dit ska vi lätt igen! Massa coolt folk, marknad med ubercoola och billiga saker, mat och grejer. Helt överväldigade var vi. När vi väl hittat Barfly, där banden skulle spela, så köade vi lite tillsammans med fler emofjortisar. Fyra pund senare och vi var inne. Jag såg Area15 killarna direkt men vågade inte prata med dem, haha, feg som jag är. Vi väntade och väntade, stället såg lite lätt sjaskigt ut men var ändå okej. Första bandet ut var väl sådär, dem får extra plus för att de hade lite roliga mellansnack och för att dem själva insåg att dem inte fick igång "publiken" (som vi det tillfället bestod av oss och 20 andra, typ). Det andra bandet sög, rent ut sagt, och dem blev inte direkt bättre av att en tjej (antagligen släkt med någon i bandet) stod och hoppade ensam framför scenen och blåste i någon slags tuta. Hon passade på att göra det mellan låtarna också så man inte hörde vad dom sa. Smart.

Sen var det dags för Area! Det vi var där för. Och dem var så bra! Snacka om att dem slog de andra banden med hästlängder... Jamie fyllde arton också så han hade en liten fin blinksak på sig som talade om det, Matti hade basen i armhålorna och Liam trummade så att kepsen flög av direkt i första låten (det såg sjukt kul ut, btw). Det märktes att de flesta var där för att se Area15 för dem fick klart mycket mer jubel än de båda andra banden tillsammans. Ooh Baby Ooh Baby och She's With Me avslutade deras excellenta framträdande. Josefine kommenterade det hela med "Sångaren var inte så jobbig att titta på", ha. Sen blev hon kär i den "softa" ljudkillen också och försökte ta smygbilder på honom... Jag är kär i trummisen jag!
Ska försöka se dem igen i oktober när de spelar på Leicester square.  Oh just det, de delade ut gratis tröjor också! Är jätteglad för min, hade på mig den i söndagskväll, måndags och igår. Jag övervägde att sova i den också men brydde mig inte om det för det kändes lite överdrivet.

Efter Area var de Not Your Hero men dem var inte så bra som förväntat. De enda låtarna som var bra var Ask Away och Killed In Action. Det var dock ändå kul att ha sett dem men jag vet inte om jag skulle göra det igen. På det stora hela så var det en bra eftermiddag för fyra pund.
Vi tog bussen tillbaka till Waterloo för att vi skulle få se stan lite och sedan satte vi oss på tåget hem.

I måndags så var Josie "sjuk" och stannade hemma från skolan. Det ösregnade på morgonen och Theo rände runt som en galning för att försöka hitta en lösning på hur vi skulle få Ellie till skolan. En av de andra mammorna kunde ta henne med i bilen och hon erbjöd sig också, snällt nog, att skjutsa henne hem. Hade hon inte gjort det hade jag fått ta med mig Josie till skolan på eftermiddagen, bara för att hämta Ellie.
Josie var dock inte särskilt sjuk vilket började märkas ungefär någon timme eller två efter att Ellie åkt. Så jag hade fullt göra med henne hela dagen, hon är en väldigt gullig tjej så det gjorde inget på det sättet men det hade varit skönt att få lite lugn och ro eftersom jag fortfarande var trött efter helgen.

I måndags så pajade också värmegrejen också vilket betydde att vi inte hade varmvatten eller kunde värma upp huset. Rörmokaren fick rycka in och fixa varmvatten till oss men vi har fortfarande ingen värme, det ska bli fixat på måndag... Yay. Det är riktigt jäkla svinkallt här nu! Just nu har jag på mig skor, jeans, långärmad tröja, kofta, min rutiga jacka och min scarf och jag fryser ändå. Jag har druckit te men det hjälper knappt. Just nu är elektrikern uppe och kliver på ovanvåningen med och håller på med något. Halv åtta på kvällen... Theo trodde dock att allt ska vara helt klart om en tre veckor sådär. Jag längtar.


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0