Poptarts

Ojdå. Nu var man här igen.
Idag kände jag för att strypa Ellie. Nej det var inte särskilt snällt sagt, men det kändes så. Hon lyssnade inte alls på vad jag sa och blev skitsur när hon inte fick titta på tv. "Men tv är mitt liv!". Vilket liv, säger jag! Det värsta är att hon aldrig ger sig när vi diskuterar. "Why?" "Please, please, please!!" Och så ska det förhandlas också. "Om jag får titta på tv nu så lovar jag att inte göra det sen och bla bla". Hon ska alltid opponera sig också, det är alltid något som är fel och hon och Josie kommer ALDRIG överens om något. De ska alltid göra tvärtemot vad den andra vill, bara för att det ska vara så. Suck. Det ska bli skönt med helg! De ska åka och hälsa på sin farmor och farfar också, de bor i Derby, så de kommer inte tillbaka förrän på söndag. Lugnt och skönt! Jag hoppas bara att Theo går ut ett tag imorgon så man får lite lugn och ro, och definitivt att det inte kommer hit några elektriker och kliver nio på morgonen. Jag vill ha LUGN och RO. Förstått?

Idag kom äntligen Croydon-biljetten på posten! Snacka om att vara ute i sista minuten, skicka biljetten en dag innan den första dagen när man kan börja höra av sig till seetickets om oanlända biljetter. Hmpf. Och tråkig ser den ut också. I stort sett en bit vitt papper med svart text på. Astoria biljetten är mycket finare! Den ser mycket proffsigare ut.
Jag ser fram emot turnén riktigt mycket! Vill höra 'Umbrella' och se Dougies nya frisyr! Han hade tydligen försökt fixa dreads och använt något medel för lockar i håret och sen hade han sett "värre ut än Danny", hahaha. Så det blev till att klippa det kort, det ser trevligt ut på dem bilder jag sett i alla fall.
Har sett The Heart Never Lies så himla många gånger på The Box, dem spelar den hela tiden! Jag drar alltid upp volymen på tv:n när den kommer. Byggkillarna måste ha lite för att dem jämt väsnas så mycket däruppe.
Det börjar se riktigt trevlig ut, faktiskt. Alla väggar är uppe och det är inte bara ett stort rum längre utan ett litet som ska bli badrummet och så ett stort som ska vara sovrummet.

I veckan så pajade den dära grejen som värmer upp huset och varmvattnet. Toppen. Vi har inte haft värme sedan i tisdags tror jag och varmvattnet har kommit och gått lite som det velat... Vi har fortfarande ingen värme men varmvattnet har blivit fixat genom någon slags nödtank. Det ska komma en ny värmegrej. Nästa vecka. Det betyder att det just nu är svinkallt här! De senaste nätterna har jag sovit i mitt skidunderställ, tjocka strumpor OCH dunsockar. Kan tillägga att jag har ett tjockt duntäcke också.
Jag brukar frysa på dagarna för byggkillarna gillar att lämna ytterdörren öppen fast de inte springer in och ut genom den hela tiden. Jag får gå och stänga den hela tiden. Sean/Shaun har hajat att jag inte gillar att dörrarna är öppna så han brukar stänga efter sig men John har nog svängdörrar hemma hos sig... Bastard.

Just det! Jag har ju införskaffat en ny mobiltelefon! En SonyEricsson Walkman. Inte nyaste modellen direkt men det var ett väldigt bra pris på den, ca 500 kronor på Tesco. En riktigt bra telefon för dom pengarna; kamera, mp3, spel, MMS, internet och allt. Så numera har jag engelskt mobilnummer. Jag kommer behålla den gamla telefonen också men inte använda den lika mycket så vill ni ha det nya numret får ni höra av er på något sätt för jag tänker inte skriva det här, haha. Tänk på att ni måste ha med landskoden då! Dvs. 0044 och minus första nollan.

Det var nog allt. God natt!


Dagens låt: When You're Gone - Avril Lavigne





Åsikter?
Författare: mariam

din mobil låter som samma som min!!! jag har en sony ericson walkman, som inte heller e den nyaste XD

2007-09-30 @ 20:11:45

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0