Förlåt!

Jag har varit trött, lat, trött och lite mer lat. Jag har helt enkelt inte haft nog med energi över för att ta mig tid att skriva. Det är lite synd för jag har säkert glömt massa roliga småsaker som hänt som ni nu aldrig kommer att få reda på... Nä, nu ska vi inte vara sånna.

Veckan har gått bra! Vi fick skjuts till skolan av Theo både i onsdags- och torsdagsmorse så vi kunde stanna i sängen lite längre, nästan en hel timme faktiskt. I onsdags så följde Theo med in på skolgården för att visa allt ordentligt för mig och presenterade mig för några av de andra mammorna där som hon känner. Engelska skolor är väldigt annorlunda från de svenska, fruktansvärt mycket mer disciplinerade och mycket striktare. Skoluniform, de ställer upp på led på skolgården innan de går in osv.

Allt det har gått bra den här veckan. Är ju inte direkt komplicerat att lämna de på skolan. Det jobbiga är när de har sina skooters och skjuter iväg på trottoaren en femtio meter framför mig. Men de är duktiga tjejer, de stannar alltid efter ett tag, vid hörn och korsar aldrig gatan utan mig.
Idag fick vi dock gå till skolan eftersom Theo började tidigare. Det var nästan lite skönt eftersom det betydde att vi var uppe innan byggnadsarbetarna kom. Det är lite lagom akward när man öppnar dörren till sitt rum, kliver ut på den lilla trappavsatsen och möts av en främmande man klockan åtta på morgonen (ja, det har hänt några gånger). Alla vet hur man känner sig när man precis har gått upp också, det tar lite tid innan man vaknar.

I eftermiddags var byggnadskillarna på väldigt bra humör. De skrålade med till radion, haha... Det lät faktiskt inte alltför tokigt. De var nog glada över att det var fredag. Det är jag också... När de hade gått dammsugade jag matrummet, hallen och köket, städade trappavsatsen och skurade hela badrummet grundligt. Jag kände mig väldigt duktig när jag var klar. Så nu tillåter jag mig själv att slappa framför datorn/tv:n resten av kvällen. Jag vet inte om det är 'Hell's Kitchen' ikväll, jag hoppas det. Det är bra! Jag kommer inte ihåg vad alla heter men jag har mina favoriter, haha. Anneka är nog den fulaste människa som finns. Nej det var inte snällt sagt, men hon har ett väldigt speciellt utseende. Stirrande, intensiva (på ett inte bra sätt, då) ögon och så har hon ett konstigt sned-underbett.

Jag var på och handlade på 'Tesco' både i förrgår och idag, hehe. I förrgår så gick jag lös ordentligt och köpte foundation, nytt puder, rött nagellack, tops, ögonskugga, kakor, tidning och andra grejer. Idag skulle jag bara köpa svarta strumpbyxor men jag gick en sväng förbi skivavdelning också och då såg jag naturligtvis Plain White T's senaste skiva. Var tvungen att köpa den, om inte för musiken så för omslaget! Det var så snyggt. Och jag ångrar mig inte alls.

Imorgon så blir det utgång i Kingston med Josefine, Sofie och en tjej som heter Anna. Har ingen aning om vart, hur vi ska komma dit, vad som ska hända, var vi ska sova eller något men kul ska det bli! Känner för att slå runt riktigt ordentligt, haha, det var ett tag sen. Ska åka till Wimbledon imorgon med Josefine och handla lördagskvällens outfit. Jag har tänkt mig svart och rött. Ska försöka hitta en svart liten klänning av något slag och röda skor. Har redan målat naglarna röda så det blir nog kanon...


Dagens låt: Write You A Song - Plain White T's


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0