"Edward Cullen is my imaginary boyfriend" - Marsha

Har man tråkigt så... Eller nja, snarare slappt och fantasilöst. Men inte tråkigt. Jag har suttit/legat i den här sängen hela dagen förutom en timme när vi åt middag, kollade på Angel och spelade lite playstation. Det är nästan lite deprimerande att tänka att man slösat bort en HEL dag på att göra inget när man bor i London och kan åka vart man vill... Jag pratade lite med Josefine och vi kände båda likadant; vi ville ha choklad men pallade inte gå ut och köpa. Och så irriterade vi oss över att våra familjer inte bryr sig om att meddela oss när de planerar att försvinna från hemmet en längre stund. De bara sticker iväg, inga lappar eller ett snabbt "hejdå, vi sticker nu, är tillbaka då och då".


Imorse var det värsta bråket mellan Theo och Ellie. Jag tänker inte gå in på detaljer för jag har inte med det att göra men det hela startade med en handduk på golvet i badrummet och steg sedan till en lite lagom överdriven gräns av skrik och gråt. Jag låtsades att jag inte hörde, vilket var ganska enkelt eftersom jag inte hade gått upp officiellt än och fortfarande låg i sängen och läste 'Twilight', men det var svårt att inte göra det med tanke vilken nivå på decibelskalan skriken låg på... Men så är det ju i alla familjer så det är inget att bry sig om. Fast jag tycket synd om Ellie, hon får ta mycket oförtjänt skäll från Theo medan Josie verkar komma undan med det mesta. Josie kan vara en riktig ulv i fårakläder ibland... Hon vet att hon kan få sin vilja igenom, om hon gör på rätt sätt, helt enkelt för att hon är yngst.

Vi åt dock riktigt god middag idag. Stekt kyckling, potatismos, broccoli och så någon sån där Yorkshire pudding eller något. Det var någon slags liten pudding, tror jag i alla fall. Har ingen aning men de var väldigt goda i alla fall.

Imorgon blir det nog lite allmänt mys med spel, playstation och så vidare på förmiddagen och sedan parken på eftermiddagen om vädret tillåter. Vilket jag hoppas att det gör för annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med dem. Jag tänker inte sitta inne hela dagen med de igen, det blir så svårt att komma på något att göra då efter ett tag... Dessutom springer byggnadsarbetarna runt överallt hela tiden (hihi).

Nu är det borsta tänderna, stänga ner datorn och krypa ner i sängen med 'Twilight' som gäller. Jag läste flera timmar i sträck imorse och kapitel 10 är ju bäst, so far! Jag ska läsa om det lite senare, tror jag.




Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0