U. U. U.

Utmattad. Uttorkad. Underbart.
Fy fasiken vad bra det var! Mycket bättre än Croydon och Swindon rent gigmässigt (Swindon kommer nog alltid vara högst upp på listan dock...). Kom till London vid halv sju-kvart i sju ungefär och då ringlade kön lång utanför Astoria. Men, den rörde på sig! Vänta lite, var inte insläppet klockan sju..? Nej, halv sju tydligen. Hmpf. Det tog bara en tio minuter att komma in kanske och jag lyckades hitta Sofie och hennes kompis Elena (?) och halvtränga mig fram till dem. De stod ganska långt fram på Toms sida. Vi stod och snackade och hade det trevligt ett tag tills några små fjortistjejer började försöka tränga sig fram till sina kompisar... Alla blev sjukt irriterade och de tyckte det var kul att härma våran svenska när vi pratade. Jäkla bitches. Små och fula var dem. Dem gav upp efter ett tag, som tur var. De förstörde första delen av kvällen för oss, och andra med. Vill man stå längst fram så får man väl för fan komma och köa i tid och inte tränga sig fram sen. Det går liksom inte att flytta på sig då. Det är ju packat med folk överallt och ingen vill ge upp sin plats liksom...
Vi stod långt fram när Saving Aimee gick på, mycket längre fram än innan och det var väldigt stökigt och bökigt där. Folk knuffades något sjukt men det var ändå lite roligt att vara så långt fram haha. Vi bestämde oss dock för att ta några steg bakåt sedan för det kändes lite obehagligt emellanåt. Sedan var det bara att vänta på huvudakten yayay! När jag satt på tåget så kände jag inte alls att jag skulle på McFly. Jag hade lika gärna kunnat vara på väg till ett tråkigt affärsmöte tillsammans med alla pendlare... När jag kom till Astoria så blev det dock andra bullar!
När skynket föll ner och man såg Harry och sen dem andra rusa ut på scenen så var det bara underbart! Dock är det lite tråkigt att medge men det känns ändå inte riktigt lika mycket att se McFly längre. Jag tror det är för att dom är lite för lättillgängliga nu... Jag kan bara ta tåget till var dom nu spelar. Man får liksom inte jaga och kämpa lite för att kunna se dom. Det behövs ju inte längre...
Första halvan av kvällen var lite lätt avslagen men sen kom dom igång ordentligt och körde på. Transylvania var undantaget, fantastisk som vanligt. Men Dougie måste verkligen sluta klanka ner på sina egna låtar... Han säger alltid något i stil med "nästa låt är slöseri med tid, gå och köp dricka, en tröja eller vad som helst, bara ni skiter i den" ungefär... Hans låtar som är så underbara! Om jag någon gång träffar honom ska jag säga til honom att sluta upp med det där.
Någon gång under Please, please blev kvällen extremt bra! Jag kommer inte ihåg så jättemycket, om jag ska vara ärlig, bara att det var grymmare än grymmast... Stackars Danny hade lite problem med halsen så han drack honung, citron och whiskey. Harry körde på öl han, haha. Och just det, under Star Girl (den tredje låten eller så) så pajade Toms flying V så han hade ingen gitarr under större delen av sången... Han skuttade runt under gitarrsolot och viftade med armarna, det såg så himla kul ut!
Dougie snubblade lite på orden också när han skulle säga åt oss att "go nuts" så blev det "if you nuts" och det höll dom på och snackade om i fem minuter sen... När han till slut kom fram till poängen så var det inte hans "nuts" vi skulle få se denna gången utan Toms. Men det var tydligen inte mycket att hänga i julgranen för han måttade storleken med fingrarna, haha. Han är så dum ibland! Stackars Tom.
"Sista" låten var Room on the third floor och den funkar faktiskt väldigt bra sådär i slutet. "Nananana, nanananaaa..." och så lite hopp och skutt på det. Scenen blev tom och sen tog det några minuter innan dem kom tillbaka och körde Don't stop me now och så 5 colours, så klart. Innan 5 colours (tror jag det var) så slängde Danny ut sin vattenflaska och jag var sjukt nära att få den! Den flög över huvet på mig och spred vatten överallt men den var skitsvår att fånga så den hamnade bakom mig... Den var helt hal, haha. Och sen fick jag nästan Harrys trumpinne! JAG HÖLL I DEN! Men det stod en kille framför mig och han fick mer tag i den och han var ju sjukt mycket starkare än mig så han drog till och sen var det ajöss med den, haha. Men jag höll i den! :DD
Och sen... OH MY GOD!!! TOM STAGE DIVADE! Först slängde Dougie iväg sin gröna bass på scenen och sen slängde Toms sig rakt ut i publiken... Jag tänkte bara är han DUM I HUVUDET?! Han mosade säkert flera av tjejerna där och sen försökte ju alla komma så nära honom som möjligt. Hela publikhavet drogs åt hans håll för att komma så nära som möjligt, jag flyttades flera meter fram! Jag blev helt rädd, jag trodde seriöst att Tom skulle dö. Han måste ha blivit så sjukt krossad av alla... Det tog flera minuter för säkerhetsvakterna att dra upp honom. Efter ett tag såg man hans arm och sen kom resten av honom haha.... När dem fått tillbaka upp honom på scenen så gjorde han en ursäktande gest och sen gick dem av. OMG liksom!!!!!!!! Man såg hur Danny skrattade åt honom innan dem försvann...
Det tog skitlångt tid att komma ut. Först väntade vi lite därinne för att det skulle lätta upp lite och sen var vi ändå tvungna att gå till garderoben och få våra saker och sådär. Sen rusade vi ut och in på Sainsbury's och köpte upp all dricka dom hade, ungefär. Jag var så himla törstig... Det sitter i fortfarande. Drack en vattenflaska igårkväll och har druckit flera glas idag men jag har knappt gått på toa överhuvudtaget. Att svettas sjukt mycket och inte dricka något är ingen bra kombination, hehe. Vi stod liksom inte långt fram för att vi skulle få dricka av vakterna och vissa puckon drack inte vattnet utan slängde bara bak det. Jag blev blöt hur många gånger som helst... Fick Tom och Dannys vatten på mig också vid något tillfälle.
Och Harry sa faktiskt något denna gången! Men inte så mycket. Han sa något om att Danny skulle be om ursäkt för sin sång eftersom han hade någon infektion i halsen eller bröstet. Och sen haha just det! Jag kom precis ihåg... HAHA! Precis i slutet innan sista låten eller så, så tackade dem förbandet, pianisten och andra personer. Så sa Dougie (tror jag det var) något om att vi skulle tacka Harry så Harry tog sin mick och sen sa han "Give it up för Harry!" och så log han jättebrett och alla bara skrek. "That was probably the best cheer I've ever had" sa han sen. Awww! Men han har rakat av håret ännu mer! Det är skitkort, nu är han verkligen flintis. Var han det inte innan så är han det definitivt nu... OMG, så fuuult!

Jag tror inte det hände mer än så. xD Men ojoj så himla kul det var... Much better than Croydon! Om man bortser från dom där teenie bratsen... De startade faktiskt en jäkla mosh pit under 5 colours! Herregud, korkade ungjävlar. Förlåt för att jag svär så mycket idag, mamma.

Nu måste jag göra lite nytta.

Åsikter?
Författare: lotta

hittade din blogg genom en mcflysökning på google. var med på astoria!! :D min första mcfly konsert ever, fantastiskt bra! stog dock en bit bak i mitten, så det var kul att läsa om toms stage divande för det såg jag inte skymten av alls..haha förutom när han kom upp igen :) hade du och dina vänner svenska flaggor? för jag tyckte jag såg flera sådana vid toms sida, när jag fortfarande hade min braiga plats framme vid the dougie side :) kul var det ialf! bra skrivet! :D

2007-10-20 @ 13:14:44
URL: http://www.sparve.blogg.se
Författare: lotta

haha ja det var en hel del vad jag märkte också. jag är inte jättemkt för stora arena konserter så jag var dunderglad att jag hann med biljette till astoria :) fast det verkade inte vara slutsålt. fast nu efter astoria vill jag bara se mer mer mer haha :) kikade lite i din blogg, är du i london som au pair? har med småplaner för att åka dit som det..:)

2007-10-23 @ 17:30:25
Författare: Emma

Wow, stagediving och allt! Blä för moshpits, och jobbiga ungar. Ih, nu var det för längesen sen vi hördes, massa som hänt over there ju och här också, känns det som! Hoppas vi hörs snart. Har ett förslag angående jullovet också ;) Kramar

2007-10-26 @ 15:22:51

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0