If you'll go nuts I'll show you MY nuts!

OMG! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih. Jag har sett McFly igen! Jag har sett McFly igen! Jag har sett McFly igen! :DDD
Det var inte riktigt lika bra som i Swindon men det var ändå grymt, grymt, grymt...
Jag lämnade tjejerna på Brownies igårkväll vid sextiden och sedan kutade jag till tåget. Biljetter hade jag redan fixat igår så det var bara att kliva på, jag kom med ett tidigare tåg som tur var så jag hade lite mer tid på mig. Jag bytte i Clapham och eftersom det var rusningstid så var det sjukt mycket folk på tåget mot East Croydon. Det tog kanske tio minuter och jag stod upp hela vägen men det var inte så farligt. Det var buslätt att hitta till Fairfield Halls eftersom det var bra skyltat och när man började närma sig så var det bara att följa skriken och strömmen av fjortonåriga tjejer... Haha.

När jag kom in kände jag mig genast gammal, som alltid på McFly-gig... Jag inhandlade en tröja, två tourprogram och två nyckelringar till tjejerna. För £50 sammanlagt. Men det skiter jag i!
Jag kom dit samtidigt som de började insläppet och jag behövde bara köa en fem minuter eller så, helt perfekt. Min plats var längst ut på rad P vilket inte är jättenära scenen men man såg ändå kanon eftersom det var så litet. Golvet sluttade uppåt efter rad 6 eller något, som på en bio, så det fanns ingen chans att någon skymde sikten för en, helt perfekt.


Förbandet hette Saving Aimee och var faktiskt ganska bra. Hade inte hört talas om dem innan men dem fick igång publiken kanonbra, en del blev helt galna vilket kändes lite lätt överdrivet... Dem hade lite roliga kläder; basskillen körde med röda addidas-shorts medan sångaren såg ut som ett riktigt Ystadflash. Synthkillen var ju grymmast, han verkade mest poppis också bland dem i bandet. Ungefär en kvart eller så innan McFly gick på så blev det värsta uppståndelsen längre bak i publiken och det visade sig att den där synthkillen hade smugit in och satt sig lite längre bak men det kunde han glömma. Folk blev som tokiga och började peka, skrika och ta bilder. Stackarn! Han flydde fort som bara den med huvan uppe!

Sen var det äntligen dags! Ljuset släcktes ner, skynket föll ner och visade Harry som drog igång med ett trumsolo och sen rusade de andra killarna ut på scenen och drog igång That Girl! Total lycka! AAAAAH! Jag har redan glömt massa saker, helt sjukt hur man kan göra det på så kort tid. Antar att det är lite för mycket intryck och lite för mycket känslor inblandat för att man ska kunna komma ihåg allt perfekt.
De bästa låtarna var nog Transylvania, The Heart Never Lies och så 5 colours. 5 colours är liksom det perfekta slutet, så är det bara. Tranny är underbar, alltid så sjukt mycket allsång och så lilla Dougie mitt i allt. Aah. <3 Kan inte vänta tills jag får se det som blev filmat! Har ingen aning om vad de filmade för i början men sen var det ju Heart Never Lies och det där. Dougie är en sån liten camwhore alltså! Han följde efter kamerakillen hela tiden och sen tog han kameran ett tag också och filmade en vattenflaska, sen satte han kameran på en förstärkare eller liknande och riktade den mot sig själv.... Hahaha. 
Jag kommer inte ihåg i vilken låt det var, kanske Umbrella, så gick han och ställde sig framför Tom när Tom sjöng sin vers. Haha.
Citatet för kvällen var ju helt klart det som utgör dagens rubrik, höhö; "If you'll go nuts I'll show you MY nuts!" av gissa vem... Dougie, såklart.
Efteråt var jag sjukt, sjukt svettig... Så fruktansvärt äckligt var det. Som tur var så var det inte så mycket folk på tåget hem, de hade kanske svimmat allihopa hihi... Jag köpte en tröja till på vägen ut, den med alla datumen på. Så nu har jag spenderat mer än en veckolön på merch.

Jag var hemma vid elva ungefär. Gick smärtfritt att komma hem men jag var så trött... Är sjukt trött fortfarande, måste sova ut ordentligt inatt! Har tur för Ian tar barnen till skolan imorgon så jag har ledigt på morgonen, igen! :D Underbart. Imorgonkväll blir det antagligen utgång i London med Josefine och hennes kompisar, ifall jag inte är för trött eller för pank vill säga.

Jag är hes också. Eeh.

Dagens låt: The Heart Never Lies - McFly (såååklart!)


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0