Sjuk. På riktigt!

Helt däckad har jag varit igår och idag. I förmiddags var det värst... Låg bara i sängen och blundade. När de andra hade åkt iväg (Anita, Theos vän, tog barnen till skolan) så låg jag och samlade kraft till att gå ner och göra te, ett rostat bröd och ta lite medecin som Theo plockat fram till mig kvällen innan. Sen gick jag tillbaka och har, i stort sett, legat här sedan dess.
Anita knackade på dörren runt tolvtiden och gav mig lite vatten och frågade om jag ville ha någon mat. Och så gav hon mig ett paket! Från mamma! Jag blev jätteglad. Blödig som jag är, så fällde jag några tårar när jag läste det lilla brevet som följde med. Mamma, jag blev jätteöverraskad och jätteglad för chokladen! Tack så mycket. Precis vad jag behövde idag. Kände mig lite uppiggad efteråt och satt upp i sängen istället för att ligga ner.
Och nej, jag har inte smakat kokta gurkor. Vad nu det är. Menar du pickles? Inte för att jag vet vad det är heller...

Sen så lyckades jag äntligen med att få till en ruta till Alexs (Elliot Minors ena sångare) "julöverraskning" som det så tramsigt blir på svenska. En tjej har tagit på sig att göra en slags adventskalender till honom med luckor och annat och så har vi, fansen, fått i uppdrag att göra varsin ruta som ska gömma sig bakom en lucka med vårt namn på! Spännande va? Jag är inte så haj på photoshop och sånt där så det kändes inte riktigt som min grej först men jag ville ändå väldigt göra en ruta. Jag har haft världens problem med att komma på vad jag skulle göra men så idag slog det mig! Jag bestämde mig för att göra rutan "random", precis som Alex själv är. Så, här är resultate!

image3

Haha! Visst är det kul? Jag kan se hans ansiktsuttryck framför mig när han öppnar luckan och bara tänker "Va?!". Visst är det bra?

Jag har också kollat på tre OC avsnitt idag. Och nu är jag fruktansvärt uttråkad. Jag har ingen energi till att göra något men jag vill ändå göra något... Om ni förstår. Det är inget bra på tv förrän om en timme, då börjar Morden i Midsomer. Sen rullar det på ända fram till klockan nio, om man känner för det. Inte Morden i Midsomer då men bra program på TV.


Idag är det 26 dagar kvar tills jag åker hem.


Dagens låt: Himlen Är Oskyldigt Blå - Ted Gärdestad


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0