Lördag-söndag

Lördagen började med att jag sov ändå till tolv. Ja, ni läste rätt! Tolv! Det var tyst och lugnt i huset ända fram till dess... SÅ SKÖNT! Har inte fått sova så länge en enda morgon sedan jag kom hit. Sedan satt jag i sängen och spelade Sims några timmar innan det var dags att börja fixa sig iordning för att åka till Josefine i Tooting och sedan vidare till The Puzzle i Earlsfield.

Efter ett snabbt besök på Sainsbury's traskade vi hemåt i blåsten och förfasade oss över allehanda juldekorationer som mindre intelligenta människor satt upp. Vi gömde oss på Josefines rum ett par timmar innan vi gick för att möta Ina vid bussen. Vi åkte vidare till Earsfield där vi träffade Elisabeth och sedan gick vi till Puzzle.

Alltså, det är nog mitt favoritställe förutom Camden. Dem spelar jättebra musik! Vi blev attackerade av sydafrikanska rugbykillar men vi var inte intresserade så dem försvann ganska fort. Sen fick vi dansa i lugn och ro (?!) resten av kvällen.

Eftersom Josefine arbetat så duktigt hemma så fick jag lov att sova över. Och det gjorde livet enklare för oss eftersom vi skulle åka in till London och turista på söndagen. Så vi satte väckarklockan på tio, vaknade och låg kvar i sängen och kollade på Hollyoaks, haha. Det regnade.

Vid ett-tiden (eller kanske två?) så lämnade vi äntligen huset och traskade iväg till bussen. Vi tyckte att det skulle vara roligare att åka buss eftersom man får se lite mer då än om man tar tunnelbanan. Det var jättekul att åka buss. Vi klev av vid London Eye och gick in på Waterloo för att ta tuben till Harrods. När vi kom dit insåg vi att halva London och lika mycket turister haft samma idé som vi så vi var där inne i ca fem minuter, sen pallade vi inte allt folk. Så vi gick ut och eftersom vi nu ändå var turister så tänkte vi att då kan vi lika gärna ta kort på utsidan, som alla andra. Och man ska ju vara som alla andra, eller hur?

Efter en liten fördröjning som involverade en annan buss så bestämde vi oss för att ta tuben till Piccadilly Circus i jakt på en Subway. Maten alltså. Vi kom till Piccadilly Circus och ställde oss på (ja!) fontänen, tog några fler turistbilder och sen försökte vi spana efter en Subway på samma gång. Ingen tur så vi valde en gata som såg ut att kunna ha en Subway och gick vidare. Ingenting. Vi gick och gick och kom till slut till Leicester Square och då såg vi ett McDonalds på andra sidan gatan. Vi var färdiga att ge upp vårt sökande men då vänder jag mig om, turligt nog, och vad ser jag då lite längre upp på gatan? SUBWAY! Lyckan var gjord.
Sedan tog vi tuben, ännu en gång, tillbaka ner till Waterloo för att ta bilder på ett upplyst London Eye och Big Ben/Houses of Parliament i mörkret. Det blåste som sjuttsingen hela dagen så vi fick hålla i mössorna, haha!
Vi knäppte några kort och sedan gick vi ut på en bro lite längre ner över Themsen och där uppe var det värsta stormen haha... Men vi gav oss inte utan, med stelfrusna fingrar, så tog vi ytterliggare bilder (på oss såklart) och sedan begav vi oss hemåt.
Jag var hemma runt sjutiden, tog ett bad och sedan dök jag i sängen.... Helt slut var jag. Det blev inte så sent kvällen innan men efter att ha gått London runt en hel eftermiddag så är nog vem som helst trött.

Idag har jag i stort sett bara slavat med dammsugare och mopp. Har en lång lista på saker som ska göras imorgon också. Kommer inte ha tid att göra någotn städning ons-tors-fre för då är det annat som händer så jag har inte så mycket att välja på. Julklappar ska inhandlas, jag ska se McFly en sista gång innan året är slut och sedan kommer Maria hit! Utgång i Camden på fredag? The Courteneers spelar på KoKo så vi ska nog dit. Vad sägs?

Nu måste jag rusa, dags att hämta otygen från skolan!


Åsikter?
Författare: Petra

Se till att du är turist i "rätt land"...
Kolla in min skylt! :)

2008-05-08 @ 17:33:10
URL: http://www.petra79.blogg.se

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0