Varmt... Phew.

Idag är jag egentligen ledig och får göra precis vad jag vill (hö) men eftersom jag inte har riktig koll på vad man kan göra här omkring än, plus att jag inte lärt känna någon i min ålder än, så bestämde jag mig för att följa med Ian och tjejerna till New Malden. Vädret har varit kanon idag, varmt och soligt, så jag passade på att kolla in New Malden High Street, där det finns en del affärer och så, medan de var i simhallen. Jag gick in i en skoaffär, som jag inte kommer ihåg namnet på, där de hade hur mycket coola skor som helst. Jag köpte inga dock, otroligt nog! Jag gick in på Woolsworth också och sedan i en affär som hette Superdrug som hade smink, schampo, lotion och sådant. När jag skulle betala så gav jag mannen i kassan en fempundssedel men han gav den tillbaka till mig och sa att den var gammal och att de inte använde de längre. Tssk, den och en till fick jag från banken i Skurup när jag skulle växla pengar inför resan där. Nu måste jag gå till en bank här och få de bytta. Så, växla inte pengar på banken i Skurup!
När jag hade gått i affärer en timme gick jag tillbaka till simhallen och mötte upp med Ian och tjejerna för att sedan gå till hans lägenhet där vi åt lunch. Sen gick vi tillbaka och tog bussen hem till Adela Avenue igen. De lät mig säga vid vilken busstation vi skulle gå av vid, för att jag ska lära mig att hitta lite bättre. Jag har lite bättre grepp om var jag befinner mig efter idag och igår. Jag hittar till tågstationen, parken, närmaste busshållplats där man kan åka till skolan, Kingston och New Malden. Jag är inte helt säker på hur man kommer till skolan när man går men det vet ju Ellie och Josie, jag vet dock hur man kommer dit med bussen.
Just nu är tjejerna och Ian i parken och cyklar men jag tror de är på väg hem. Jag har ingen aning om var Theo är, hon var inte hemma när vi kom innan så jag har haft huset för mig själv i en timme eller så.
Nu ska jag nog... Slappa?


Dagens låt: Sexy Back (Justin Timberlake cover) - Lil Chris

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0