Trötthet.

Okej, när jag kom hem ifrån Wimbledon igår så var jag så kalastrött så jag pallade inte knepa ihop ett blogginlägg. Ni får ursäkta mig. 
Eftersom det var en Bank holiday måndag igår så betydde det att jag var ledig, dvs jag kunde göra vad jag ville. Tjehoo! Dagen innan så hade en tjej som hette Josefine (en annan au pair) ringt till mig och vi hade bestämt att vi skulle ses i Wimbledon eftersom det är ett ganska enkelt ställe att mötas på. Det är så att när man anländer så får man efter ett par dagar en telefonlista utskickad till sig där det står en massa nummer till andra au pairer som, förhoppningsvis, inte bor allt för långt bort.
I alla fall, vi bestämde att vi skulle mötas utanför stationen/köpcentret någon gång efter tre. Hela arrangemanget kändes lite lätt vanskligt eftersom ingen av oss visste exakt hur den andra såg ut, plus att ingen av oss hade varit i Wimbledon innan. Det löste sig, vi hittade varandra och spenderade sedan de två följande timmarna med att prata, i stort sett, konstant, haha! Vi hade ungefär samma intressen, gillade samma slags affärer, kläder och hade ganska lika musiksmak, snacka om tur! Jag kom hem vid sextiden ungefär och då var tjejerna ännu inte hemma. De hade åkt till någon slags gård med Ian för att mata djur och varit borta hela dagen.  

Efter några timmar blev jag kanontrött och jag bestämde mig för att gå och lägga mig tidigt. Det blev dock inte så, haha, jag fastnade framför datorn istället. När klockan var lite efter nio så hör jag skrik från nedanvåningen. Först trodde jag att jag inbillat mig men jag hörde det igen och tänkte att det här var lite skumt. Så jag gick nerför trappan för att hitta en livrädd Theo i vardagsrummet. Tydligen satt det en extremt stor spindel i ett hörn! Alltså, jag är ganska så rädd för spindlar men Theo är tusen gånger värre... Theo gick och hämtade Bootsy (katten) och vi hade honom till att jaga spindeln ut i hallen och sen satte jag ett glas ovanpå. Sen tog jag ett papper under glaset och lyfte spindel och allt och slängde ut den genom ytterdörren. Under tiden stod Theo och tittade på en bit in i hallen, livrädd! Hahaha... Efter den episoden var jag inte alls trött, snarare extremt vaken. Så jag somnade inte förrän sent med vetskapen om att nästa dag skulle bli den första "riktiga" arbetsdagen.

Det gjorde naturligtvis att jag inte sov så bra men jag var mest nervös över alla byggnadsarbetarna som jag visste skulle springa in och ut ur huset tidigt nästa morgon... Alltså, man känner inte riktigt för att ha en massa stora, starka (snygga) män omkring sig åtta på morgonen när man fortfarande ser ut som ett vrak efter natten. Plus att man ska fixa frukost och ta hand om tjejerna.
Allt gick dock smärtfritt, mest tack vare att det inte dök upp några byggnadsarbetare förrän vid nio-halv tio. Theo åkte iväg till frissan ett par timmar och under tiden så spelade jag, Ellie och Josie massa spel. Vi avverkade; Twister, monopol, Cluedo och Connect-4. Sen kollade vi lite på Disney channel och åt lunch och sen kom Theo tillbaka, lite tidigare än förväntat .

På eftermiddagen så körde sedan Theo, Ellie och Josie iväg till en bekant och jag fick skjuts in till Wimbledon där jag gick i affärer. Jag fastnade på Sainsbury's där jag såg ett par jätteläckra skor som jag inte köpte men väldigt gärna ville ha. Jag åker antagligen in och köper de imorgon, hehe. De hade rea på Topshop och det resulterade i en orange-korallfärgad klänning och ett halsband. Sedan gick jag till en bokhandel och hittade (äntligen!) 'Twilight'! Blev superglad! Hade tänkt köpa 'New Moon' (uppföljaren) också men den har inte kommit ut i pocketversion än så jag brydde mig inte om det.
Jag gick till banken för att växla de två gamla fempundssedlarna och fick stå i kö i typ tjugo minuter. När det väl var min tur så tog det cirka trettio sekunder för mig att förklara varför jag var där, ge sedlarna till bankkassören och få en ny tiopundssedel tillbaka. Suck.

Det inhandlades också ett Oystercard, ett slags busskort som man bara flashar på bussen för en apparat som piper. För att ta den korta förklaringen, huh. Man fyller på pengar och sedan säger apparaten till när man måste fylla på. Flott värre.
Jag avslutade med att köpa en frappucino på Starbucks och gick och satte mig på en bänk för att försöka läsa Twilight. Jag blev dock störd av något äckligt fyllo som kom och satte sig bredvid mig så jag gick till busshållplatsen och åkte hem istället.
Nu ikväll har det varit chill. Slappat och ätit middag, tog ett bad också.

Dagen började dock inte så bra för tjejerna. Vid halv nio-nio tiden ringer Ian och säger att det kan bli svårt att gå på High School Musical signeringen på HMV för att man måste ha biljetter, och det har inte vi. Tjejerna blir jätteledsna och särskilt Ellie tar det ganska hårt och är jättebesviken. Nu ikväll kom dock Ian hem och berättade att han lyckats skaffa tre biljetter till sig själv och Ellie och Josie. Det gör mig ingen större skillnad ifall jag följer med eller inte, jag är inget direkt superfan av Zac Efron. Men det var roligt för tjejerna att det löste sig i alla fall. Vi måste dock gå upp kalastidigt... Det känns lagom lönt för jag går bara upp tidigt för att göra iordning tjejerna eftersom Theo ska börja jobba imorgon så hon kan inte göra det. Men ja, huset kommer ju ändå vara fyllt av byggnadsarbetare så vad gör det för skillnad... Jag hade nog varit vaken i vilket fall som helst, de kommer ju så jäkla tidigt. Urgh. Men jag ska i alla fall ha min nya klänning på mig. 

Nu är det dags för lite mer 'Twilight' och sen ska jag se Elliot Minor's senaste webisode. Eller så blir det tvärtom? 


Dagens låt: Breaking Free - Zac Efron och Vanessa Anne bla bla whatever.


Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0