Tesco

Eftersom det är söndag idag så betyder det att jag inte behöver umgås med familjen alls om jag inte vill. Theo skulle iväg på en middag och Ian tog med barnen till djuraffären eftersom de behövde inhandla en del saker till deras hamster (som bor hos Ian).
Jag bestämde mig därför för att gå till Tesco och handla lite. Inte för att det behövdes egentligen men jag har hört om det stället så många gånger och har alltid velat gå dit. När jag gick hemifrån hade jag jeans och tjocktröja på mig, alldeles för varmt klädd naturligtvis, så jag var lite varm när jag kom fram. Tesco ligger en tio minuters promenad från Adela Avenue så det är ett helt perfekt avstånd.
När jag först kom in i byggnaden verkade det inte så stort men jag insåg snart att det var just det det var, väääldigt stort. Och jag lovar, allt du behöver finns där. Tidningar, kläder, elektronik, böcker, skivor, all slags mat, tvättmedel, chips, glass, toalettartiklar, hund- och kattmat, sprit... ALLT. Jag höll på att gå vilse och gick fram och tillbaka ganska många gånger för att hitta det jag var ute efter. Men det var en upplevelse. Och det kommer bli svårt att inte gå in där varenda dag när jag lämnat av tjejerna på skolan, det ligger liksom i stort sett på vägen.
Jag köpte bl. a så kallade Jaffa cakes, som jag velat prova länge, olch när jag skulle öppna paketet hemma så råkade jag få syn på en ruta på baksidan av paketet där det stod:

Jaffaholics anonymous
If you think you've got a problem
call in the strictest confidence

HAHA! Jaffaholics?! Seriöst, det gjorde min dag. Jag kanske inte ska skratta åt det egentligen men ändå... Jösses.

Åsikter?

Säg vad du tycker:

Vän eller fiende?:
Prenumerant?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0